falimentul parlamentului = falimentul democratiei?

Acest blog a aparat intotdeauna cauza democratiei si sub aceasta flamura ideea de parlamentarism.

Stiu ca realitatea parlamentului nostru este departe de imaginea quasi-perfecta a parlamentelor din marile democratii occidentale, cu efervescenta lor incarcata de ritualuri si de simboluri supreme. Cu toate acestea am sustinut in continuare ca este mai bine ca puterea sa fie incredintata parlamentului cu sutele sale de fatete, decat lasata in mainile unui singur om. Am sustinut bicameralismul si am pledat pentru o reconsiderare a ideii de a reduce – din bisturiu – numarul de parlamentari, fara o judecata serioasa. Pana astazi.      

La Vio pe blog am vazut astazi un filmulet youtube care ma revolta. Ceea ce aparam eu de la mine de pe blog si din felia mea de viata este batjocorit cu sistem de insasi presedinta Camerei Deputatilor, in acompaniament cu un chestor, numitul Sever-Cotoi Voinescu. 

Din casa a principiilor si izvor al principialitatii parlamentul a ajuns o balotiera de paie, la care nu sta nimeni sa se incurce in principii. Asa ca ma intreb ce ne paste, ne apropiem oare de faliment? Acela enuntat in titlu?

Advertisements

15 Responses to “falimentul parlamentului = falimentul democratiei?”


  1. 1 Codru Vrabie September 20, 2010 at 9:57 am

    poate ca e vorba de falimentul democratiei reprezentative, insa nu neaparat de al democratiei… intr’o postare mai veche (vezi http://codruvrabie.blogspot.com/2008/08/brazen-proposal-ridiculous-dream-or.html), am incercat sa ofer o alternativa… desigur, nu ne aflam, inca, in situatia de-a putea-o pune in practica, da’ e bine sa ne gandim (si) la asta… oricum, mare pacat! ni se-ntampla niste lucruri atat de triste 😦

  2. 2 Horea Badau September 20, 2010 at 10:24 am

    Buna ziua. Asociatia Consumatorilor de Media are placerea de a va invita la dezbaterea televizata “Victor Ponta fata in fata cu cei mai mari bloggarii”. Dezbaterea va avea loc in Club Spice , Calea Victoriei 21-23 (deasupra fostei Case de Moda Venus, langa Politia Capitalei), miercuri, 22 septembrie, ora 18.00. Va rog sa confirmati participarea printr-un mail la horeabadau@gmail.com .

  3. 3 dromichaetes September 20, 2010 at 10:59 am

    Da, interesanta propunerea, pana la punctul in care pledati pentru abolirea partidelor politice. Modelul inchipuit de Dumneavoastra ar putea merge in extremis intr-o societate cu un nivel ridicat de participare si simt civic. La noi nu exista asa ceva. In Romania discutam despre un caz clasic de “Self-Selection” (ca in SLOP), in care pe de o parte avem o clasa foarte activa de politicieni antreprenori si, de cealalta, o masa amorfa de votanti ascultatori (aici cu sensul de: cuminti, obedienti).

    Intre aceste coordonate nu putem avea un guvernamant de oameni luminati, pentru ca nu exista nici carotele (incentives) si nici batul (penalties) pentru asa ceva. Ba chiar, judecand prin prisma ultimilor ani, toate stimulentele sunt doar pe “dark side”, pentru a insela, trisa, manipula etc.

    Singura solutie pe care o vad eu este mai multa educatie politica, insa asta cere timp. In the mean time, a teaspoon of good against a truckfull of evil…

  4. 4 Codru Vrabie September 20, 2010 at 1:31 pm

    ei, da’ nu _pledez_ pentru abolirea partidelor–doar ca, intr’un sistem in care nu mai e necesara “clasica” reprezentare, mi-e neclar ce rol ar putea indeplini “clasicele” instrumente ale reprezentarii (si, de-aceea, cred c’ar urma sa dispara de la sine)… dar suntem de acord ca inca suntem departe de momentul in care am putea incerca un model de democratie mai activa decat cea reprezentativa, respectiv suntem de acord c’ar fi nevoie de mai multa educatie, de mai multe stimulente, de mai multa deschidere/”transparenta”… cine stie, lingurita cu lingurita, poate se-aduna ceva-ceva si mai echilibram situatia 🙂 toate cele bune!

  5. 5 dromichaetes September 20, 2010 at 1:56 pm

    Da, suntem de acord, ca de altfel si la diagnoza sistemului actual. Ramane sa vedem cum vor proceda politicienii nostri la modificarea [pentru a cata oara] a legii electorale.

  6. 6 Vio Bota September 20, 2010 at 2:33 pm

    am vazut si reactia stupefianta a madamei Anastase, care, senin, ne spune ca votul se poate relua!!!!!!! Atata nesimtire nu am intalnit in viata mea! Astept inca reactia opozitiei, a societatii civile, daca mai exista si chiar a Parchetului!

  7. 7 dromichaetes September 20, 2010 at 3:12 pm

    Stie cineva ce se intampla in astfel de cazuri? E un caz de fals in documente? Si mai am o intrebare: care este functia chestorului pana la urma? In afara de cea de a spune saru’mana doamnei Anastase, bineinteles…

  8. 8 Vio September 21, 2010 at 7:54 am

    cred ca intra la abuz in functie si la fals si uz de fals

  9. 9 dromichaetes September 21, 2010 at 9:02 am

    mda, sa vedem cum se termina si chestia asta. Imi aduc aminte de povestea cu dna Norica Nicolai, care a fost la fel de grava si pana la urma nu s-a intamplat nimic.

    Trebuie sa fac o precizare: dl Voinescu nu e chestor, ci secretar, si are printre atributii sa verifice prezenta in sala:

    “Art. 35. – Secretarii întocmesc lista înscrierilor la cuvânt, pe baza solicitărilor, în ordinea în care acestea au fost făcute; prezintă propunerile, amendamentele şi orice alte comunicări adresate plenului Camerei Deputaţilor, efectuează apelul nominal, consemnează rezultatul votului, ţin evidenţa hotărârilor adoptate, veghează la întocmirea stenogramelor şedinţelor plenului Camerei Deputaţilor, îl asistă pe preşedintele Camerei Deputaţilor în realizarea atribuţiilor ce îi revin şi îndeplinesc orice alte sarcini primite de la acesta sau de la Biroul permanent.” [din regulamentul camerei deputatilor]

  10. 10 adella September 21, 2010 at 10:25 am

    HM..O mare abureala..parerea mea e ca se intampla des genul asta de numaratoare,doar ca de aceasta data au fortat lucrurile si s-au intors impotriva lor.Secretarii de sedinta fac numaratoarea.Asta e clar,e obligatia lor..in momentul in care opozitia a parasit sala,liderul de grup a mentionat ,”vedeti ca nu aveti cvorum.”.. Ca de aceea au parasit sala ,sa nu fie cvorum.Renumararea ptr verificarea existentei cvorumului se face la initiativa unui lider de grup(conform procedurii).Nu a existat o asemenea solicitare asa ca secretarii au considerat ca e ok.,dar tot trebuiau sa numere…Cu totii stiau ca nu e cvorum.Plus ca se si putea vedea..sala era aproape goala.Lipsa cvorumului era un lucru evident.
    Intrebare:era obligata presedinta camerei sa faca ceva in momentul in care a vazut cu ochiul liber ca nu exista cvorumul? Presedinta de sedinta nu a avut suspiciuni cu privire la existenta cvorumului.? .EI NU,DOAR CA N-A INTERESAT-O…acum exista suspiciuni cu privire la corectitudinea votului…si mai departe e mai complicat…sigur e clar ca a bagat din top cu un tupeu de neimaginat,dar pana la a dovedi o fapta penala…e mai greu..Dar suntem pe drumul cel bun,cred,or sa fie mai atenti pe viitor la numarat:)
    Societatea civila ar fi trebuit sa reactioneze,poate lucrurile ar fi stat altfel

  11. 11 alexnicolae September 21, 2010 at 10:44 am

    eu nu inteleg de ce nu a profitat opozitia de un caz de genul asta? sa ia microfonul si sa solicite inca o data numararea. sa demaste pe loc, asa cum era datoria lor erorile flagrante. In rest era treaba comuna, si presedinta si secretarul, si oricare din cei prezenti in sala, si ailalati care nu s-au prezentat – .

  12. 12 dromichaetes September 21, 2010 at 10:46 am

    Pai opozitia nu se afla in sala in momentul ala si nu avea de unde sa stie de numaratoare. Au aflat cu totii pe urma, de la televizor :)))

  13. 13 adella September 21, 2010 at 11:11 am

    CORECTA OBSERVATIE.

  14. 14 adella September 21, 2010 at 11:12 am

    Desi sincer cred ca stiau ca asta vor face..cred ca au mizat pe asta:)

  15. 15 dromichaetes September 21, 2010 at 7:54 pm

    Dupa ce s-a intamplat astazi ma simt nevoit sa reformulez: blatul dintre partide = falimentul parlamentului=falimentul democratiei (reprezentative).


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii

+++ Acest blog promoveaza IN CONTINUARE reforma morala si spiritul pasoptist. In acelasi sens intelege sa promoveze si rugby-ul, ca sport si ca atitudine.+++

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 526 other followers

Twitter Updates

Da o sansa copiilor nostri

RSS George Orwell – fantoma cu blog

  • 15.11.42
    Church bells rung this morning – in celebration of the victory in Egypt. [1] The first time that I have heard them in over two years. [1] Following the attack launched at El Alamein on 23 October 1942, the Eighth … Continue reading →
Spune NU drogurilor!
Add to Technorati Favorites
hit counter


My blog is worth $4,516.32.
How much is your blog worth?