Surpriza secolului: Cartianu are dreptate!

Nu credeam sa apuc vreodata aceasta zi: ziua in care Grigore Cartianu, ziaristul care ne face placere sa-l ajutam cu sfaturi din cand in cand, nimereste buboiul cel urat fix in punctul care doare mai tare. Dupa atatea sfortari titanice in nenumarate registre la limita jurnalismului (adica de la naturalismul stolurilor de termite chitaitoare la folcloricul “Ales Bules”) articolul sau de astazi din Adevarul, intitulat “Ziua in care Vintu si-a umilit ziaristii“, surprinde exact esenta problemei: conditia jurnalistului din Romania a ajuns, cel putin in marile trusturi (adica la bataia pestelui), intr-un hal fara de hal.

Nu ca n-am fi stiut aceste lucruri dinainte, mai ales in ultima vreme CTP-eul si-a racit gura de multe ori, vorbind pe sleau de “atmosfera” de la Realitatea si acuzand complicitatile jurnalistilor din trustul lui Vintu. Care isi merita soarta:

“În răfuiala dintre un patron de televiziune şi un preşedinte de stat, ziariştii au ajuns o cantitate neglijabilă, fiind trataţi ca victime colaterale. Trist e că Sorin Ovidiu Vîntu se visează patron de marionete. Tot ce va reuşi în urma acestei lupte absurde va fi să-şi distrugă propria creaţie: Realitatea TV. Şi nu cred că Traian Băsescu va plânge. Cel mult, va lăcrima ca la îmbolnăvirea subită a lui „dragă Stolo”. [din acelasi articol antologic al lui Ecrivain]

P.S. Nu imi fac iluzii ca la celalalt trust mogulizat situatia ar fi cu mult altfel. Telefonul scurt functioneaza peste tot.

9 Responses to “Surpriza secolului: Cartianu are dreptate!”


  1. 1 Vio September 16, 2010 at 8:39 am

    Din pacate, asta e Realitatea (sic!)…in presa din RO

  2. 2 Cristi Ganescu September 16, 2010 at 11:00 am

    Atunci cand dragostea trece prin stomac, niciun fel de metoda de contraceptie nu te poate salva de un ulcer, sau macar o gastrita mica…riscurile meseriei…asta fiind cauzata de lipsa unui cod deontologic pentru exercitarea dragostei.

    Dincolo de rautatea gratuita (ca eu nu cer bani ca sa fiu rau asa cum fac jurnalistii), si-au facut-o cu mana lor, pe multi bani. Acum sa ma ierte Dumnezeu, dar si cu sufletul in Rai si cu dansa in transa, nu se poate. Toti plang moartea libertatii presei in timp ce au gura plina de coliva, si mai cer si sprijinul opozitiei (fosta putere care a pus pumnul in gura presei). Mai usor mai baieti, ca etnobotanicele sunt ilegale mai nou.

  3. 3 dromichaetes September 16, 2010 at 11:09 am

    😀 foarte adevarat. Vanzarea lor s-a facut pe multi bani, iar banul e ochiul dracului, cum se spune. La un moment dat iti dezvolta abilitati de critic literar…

  4. 4 dromichaetes September 16, 2010 at 11:11 am

    Pe Vintu nu cred ca il poate distruge Basescu, desi probabil are vise umede noaptea cateodata pe tema asta. Cu siguranta insa ii este la indemana sa dea cu Realitatea de pamant. Si, daca ii este in putinta, logica si bunul simt ne spune ca o va face cu siguranta…Draga Stolo…Petre, esti cel mai bun…

  5. 5 Cristi Ganescu September 16, 2010 at 11:13 am

    Adevarul este ca odata cu introducerea reglementarilor UE cu privire la sacrificarea porcilor cu asomare, pentru a economisi la substante, se practica omorarea porcului prin poezie :))

  6. 6 dromichaetes September 16, 2010 at 11:19 am

    Si eu am scris poezie in tinerete…sa ma tem oare ca voi ajunge mogul?

  7. 7 Cristi Ganescu September 16, 2010 at 11:29 am

    =)) Nu, dar ai sanse sa devii calaul porcilor care ne conduc…Am auzit ca sunt mari amatori de cultura…ironia este ca aparent, cultura le va aduce sfarsitul =))

  8. 8 dromichaetes September 16, 2010 at 12:39 pm

    Hai sa nu facem porci pe nimeni. 1. Nu e estetic si 2. Nu este demn pentru noi sa ne referim astfel la conducatorii nostri.

  9. 9 Cristi Ganescu September 16, 2010 at 1:40 pm

    1. Daca nu iti place nu mai manca
    2. Nu am nominalizat pe nimeni…asta este frumusetea poeziei, poti personifica si satiriza pentru gloria artei. Daca pana si dreptul la libera exprimare nu se mai respecta ce sa mai cer. In plus, nu am gresit cu absolut nimic in comparatia mea. Ai auzit si tu de expresia: “Nesimtit ca porcul”. Asa ca bunul meu prieten, ai grija data viitoare cand mai faci pe cineva nesimtit…cica e de porc 😛 Daca vor sa nu ii mai fac porci, sa nu se mai comporte ca atare, si mai important, sa nu mai arate ca atare :)) Zic si eu…dar, acest spatiu fiind “casa ta”, din respect pentru tine, imi retrag cuvintele urate, aruncate in mod gratuit (aparent sunt foarte generos astazi) si voi sustine legea initiata de catre S. Prigoana prin care MAE sa controleze TVR International. Nasol moment, mishto coliva.


Leave a Reply

Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii

+++ Acest blog promoveaza IN CONTINUARE reforma morala si spiritul pasoptist. In acelasi sens intelege sa promoveze si rugby-ul, ca sport si ca atitudine.+++

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 526 other followers

Twitter Updates

Da o sansa copiilor nostri

RSS George Orwell – fantoma cu blog

  • 15.11.42
    Church bells rung this morning – in celebration of the victory in Egypt. [1] The first time that I have heard them in over two years. [1] Following the attack launched at El Alamein on 23 October 1942, the Eighth … Continue reading →
Spune NU drogurilor!
Add to Technorati Favorites
hit counter


My blog is worth $4,516.32.
How much is your blog worth?