Campanie cu multi bani, dar gandita cu posteriorul…

Acum vreo ceva vreme toata lumea discuta despre presupusele sume uriase de bani care vor fi aruncate in campanie. Si despre consecintele pentru candidatii [sau mai exact would be candidatii] fara posibilitati financiare foarte mari. Optiunile nu erau prea multe: fie A). isi privatizau campania [cautand vreun patron care sa ii finanteze], fie B). mergeau la risc [sau noroc chior], fie C). renuntau la candidatura pur si simplu. Toate trei variantele duceau invariabil la o restrangere a numarului de candidati [posibili buni] si la o limitare nefireasca a competitiei. Banul trecea pe primul loc, drept criteriu de selectie, iar meritul abia pe locul doi [si mult in urma].

Ramanea totusi – adanc ascunsa in constiinta – speranta naiva ca cei care vor ramane in cursa, tocmai pentru ca au banii necesari, vor conduce o campanie de calitate. Care sa se reflecte nu atat in calitatea fizica a materialelor de campanie [mesuri, postere, cadouri electorale etc.], ci in felul cum sunt concepute, gandite, tintite pe calapodul electoratului. 

Ce constat insa de cand a inceput campania imi da dureri de cap [dezamagiri nu mai am de mult]. Campanii costisitoare, cu materiale impartite de-a valma, la tot poporul, fara relevanta pentru colegiile unde se va decide votul. De exemplu: metroul este foarte iubit de politicieni. Nicolae Paun isi face reclama [pe ce bani oare?] pe monitoarele Realitatea TV din statii, in timp ce liberalii Crin Antonescu, Cristian Topescu si Ludovic Orban platesc publicitate de jumatate de pagina in fituica distribuita gratuit Compact. Campanie carevasazica pentru tot Bucurestiul.

Pana la un punct totusi parca pot intelege logica. Insa la ce o fi servind oare sa printezi un poster [in foarte foarte multe exemplare] cu un slogan care nu spune mare lucru si – culmea campaniei uninominale!!! – cu o umbra in loc de un chip cunoscut?! De fapt campania ii apartine lui Dragos Dinca. Chiar si ca teaser inainte de campania propriu-zisa nu cred ca a fost o idee foarte buna [pe afis nu apare sigla nici unui partid, desi culorile te duc cu gandul la PNL], a fost in schimb o idee foarte costisitoare.

In plus, nici pe online campania nu a fost dusa dastept. Daca vrei sa cauti pe google site-ul cu pricina si apesi “I’m feeling lucky” aterizezi pe o pagina de pe Mediafax de unde afli – iarasi surpriza – cum “PDL si-a lansat candidatii in parcul IOR”!!! Pentru cine a platit Dinca aceasta campanie, numai el nu stie, ha ha ha…

Sincer, pur si simplu nu ii mai inteleg pe oamenii astia…  

img_44041

1 Response to “Campanie cu multi bani, dar gandita cu posteriorul…”


  1. 1 Ana November 6, 2008 at 3:32 pm

    Mah, nu stiu ce sa zic … Mie nu mi se pare asa stupida ideea asta cu teaseru’. In primul rand afisele astea au aparut inainte de a se da startul la campanie. Ar fi fost ilegal sa fie decorate cu sigle. Nu? Sau e ok daca sunt sigle numai sa nu scrie “voteaza” pe ele? In fine, fiind vorba de pre-campanie cred ca lipsa siglelor este un lucru mai degraba prudent decat stupid.

    Cu atat mai mult cu cat culorile duc in mod mai mult decat evident catre PNL. Cine nu se prinde inseamna ca e votant PNG si deci … e irecuperabil.

    Apoi, fiind vorba de un teaser, ideea cu umbra mi se pare foarte catchy. Iti dai seama ca e vorba de un politician in campanie – scrie acolo Deputatul tau. Iti dai seama ca e PNL. Ca e albastru cu galben. Vezi acolo numar de telefon, e-mail si un link. Eu, sincer am devenit curioasa.

    Am reactionat exact ca la spotul ala ce aparea pe TV intr-o vreme, timp de vreo 10 secunde in mijlocul unei alte reclame, si care promova http://www.petocuri.ro. Am intrat pe site :D.

    Nu i-am dat search pe google. Ca n-avea nici un sens. Cel putin pentru mine. Am intrat si am vazut formularul ala. Am devenit sceptica pentru ca nu-mi place sa-mi las date de contact unor persoane pe care nu le cunosc si mai ales asa, pe net. Am abandonat pe moment. Dar curiozitatea ma rodea in continuare. Cateva afise mai incolo mi-am luat inima in dinti si am dat telefon. La numarul ala.

    Si mi-a raspuns, ma! I-am zis ca am vrut sa stiu cine ma deranjeaza cu afise electorale lipite aiurea, in lifturi de bloc. Si si-a cerut scuze pentru excesul de zel al echipelor de voluntari, m-a intrebat unde anume este localizat afisul cu pricina si in aceeasi seara (in care am dat telefon) au venit baietii cu geci galbene si le-au dat jos.

    Nu mi-a venit sa cred! Nu mi-a venit sa cred in primul rand ca mi-a raspuns la telefon. El, nu o secretara, nu vreun consilier de campanie. Chiar el. Foarte tare!

    Cat despre costuri … nu cred ca teasingu asta costat asa de mult. Tiparu-i ieftin daca e de masa. Iar afisele alea sunt niste fituici A4. Nu e nimic fancy la ele … Parerea mea. Oricum sunt sigur mai ieftine decat pomenile electorale. Si as zice si ca functioneaza mai bine. Dar nah, eu mi-s subiectiva, ca am muscat momeala :). Si oricum nu sunt genul care sa percuteze la mici si bere …


Leave a Reply

Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii

+++ Acest blog promoveaza IN CONTINUARE reforma morala si spiritul pasoptist. In acelasi sens intelege sa promoveze si rugby-ul, ca sport si ca atitudine.+++

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 526 other followers

Twitter Updates

Da o sansa copiilor nostri

RSS George Orwell – fantoma cu blog

  • 15.11.42
    Church bells rung this morning – in celebration of the victory in Egypt. [1] The first time that I have heard them in over two years. [1] Following the attack launched at El Alamein on 23 October 1942, the Eighth … Continue reading →
Spune NU drogurilor!
Add to Technorati Favorites
hit counter


My blog is worth $4,516.32.
How much is your blog worth?