Cum te orientezi politic: dupa busola sau compas?

De la Paralelele lui Adi am aflat si eu de busola politica, testul pe care il poti face aici si care – dupa cum graiesc autorii – “ofera doar un indiciu despre masura in care fiecare partid DORESTE sa iti reprezinte interesele si punctele tale de vedere”. Trecand peste partea discutabila cu DORINTA partidelor [care cu mintea mea de alegator inteleg ca este cu totul alta], testul este interesant de analizat pentru intrebarile din chestionar pe baza carora se face testul. Si mai interesanta este intrebarea autorilor de la final: “Care credeti ca va fi partidul cel mai apropiat de punctele dvs. de vedere?”

Pana una alta mai exista un test, ceva mai lung si mai detaliat, dar care – cred eu – produce rezultate mai credibile, pentru ca nu are intrebari din dimensiunea politica care sa fie deja valorizate de autorii testului [de la Busola Politica], gen condamnarea comunismului sau lustratia, [unde daca esti de acord cu condamnarea comunismului nu poti fi de acord – in chestionar – decat cu forma in care a fost facuta (adica Raportul Tismaneanu), iar distanta dintre “categoric DA”, “Da” si “Nu ma pronunt” este uriasa (adica fundamentala)].

Testul al doilea de care va vorbesc nu este o noutate: www.politicalcompass.org. Eu l-am facut astazi pentru a treia sau a patra oara [si ma bucur ca am ramas pe aceleasi pozitii]. Take a look:

Punctul rosu din grafic e pozitia mea. Cum stau figuri ilustre in graficul asta? Uite aici:

Adica eu sunt mai la stanga de Nelson Mandela, Mahatma Gandhi si Dalai Lama, si mai putin libertarian [adica mai apropiat de autoritarism, dar nu prea].  

2 Responses to “Cum te orientezi politic: dupa <i>busola</i> sau <i>compas</i>?”


  1. 1 moromete October 10, 2008 at 1:04 pm

    Eu is un pic mai libertarian si ceva mai la dreapta decat tine… interesant cat de putini oameni politici sunt in cadrantul (quadrantul?) ala…

  2. 2 dromichaetes October 10, 2008 at 8:19 pm

    Da, la asta m-am gandit si eu. Chiar m-am intrebat pe baza caror intrebari din chestionar Zapatero este pe acelasi nivel cu Angela Merkel, iar Gordon Brown este chiar mai inspre autoritarism si inca mai spre dreapta…


Leave a Reply

Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii
Leacul Durerii

+++ Acest blog promoveaza IN CONTINUARE reforma morala si spiritul pasoptist. In acelasi sens intelege sa promoveze si rugby-ul, ca sport si ca atitudine.+++

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 526 other followers

Twitter Updates

Da o sansa copiilor nostri

RSS George Orwell – fantoma cu blog

  • 15.11.42
    Church bells rung this morning – in celebration of the victory in Egypt. [1] The first time that I have heard them in over two years. [1] Following the attack launched at El Alamein on 23 October 1942, the Eighth … Continue reading →
Spune NU drogurilor!
Add to Technorati Favorites
hit counter


My blog is worth $4,516.32.
How much is your blog worth?